Opnieuw meubel actie voor Moldavië

To Help Each Other

Opnieuw meubel actie voor Moldavië

Meubels klaargezet voor transport

We give donated furniture a second life to those who need a better life!

VEGHEL – Goossens wonen & slapen biedt momenteel een inruilservice aan. Dat betekent dat wanneer nieuwe meubels worden bezorgd, de bezorgers de oude meubel mee terug nemen. Deze meubels worden daarna gedoneerd aan het goede doel Moved For All Nations. Wij zorgen ervoor dat ieder meubel – bank, bed, tafel, stoel, kast – een tweede bestemming krijgt.
Geven maakt een ander blij!  En meubels hergebruiken, is ook nog eens duurzaam.

Over het goede doel

Alle meubels die Goossens ontvangt, worden in samenwerking met Moved for all Nations en stichting Tabea in Swisstal Duitsland (die de transporten en documenten regelt ) naar twee kindertehuizen in Moldavië gebracht. Hier worden in totaal 500 kinderen met een beperking met veel zorg en liefde opgevangen door hulpverleners.
Moldavia bedankt Mfan
Deze opvang is noodzakelijk omdat ouders helaas niet de (financiële) zorg voor hun kind kunnen dragen. Goossens vindt het daarom ontzettend fijn dat deze tehuizen er zijn om de hulpbehoevende kinderen alsnog de begeleiding te geven die zij verdienen, zodat hun leven een stuk aangenamer wordt. De kinderen doen bijvoorbeeld veel aan sport en er wordt veel gewandeld met de kinderen in een rolstoel. Wij willen graag onze handen uit de mouwen steken en aan het geluk van deze kinderen met een geestelijke beperking bijdragen. Dus doen wij wat we kunnen, en dat is de tehuizen voorzien van meubels. Omdat de zorg voor deze kinderen al erg veel kost, blijft er weinig bestedingsruimte over voor andere benodigdheden zoals een interieur. Ontzettend dankbaar zijn de kindertehuizen dan ook met elk meubel dat zij ontvangen. Twee jaar geleden werden de twee tehuizen door de huidige directie overgenomen en waren er weinig faciliteiten voor de kinderen. Theo Vermeltfoort, coördinator van Moved For All Nations: “Ieder tehuis had maar één wasmachine waarin de was moest worden gedraaid voor 250 kinderen. Dat aantal is nu elf, verdeeld over twee tehuizen. En ook is iedere slaapkamer nu voorzien van een eigen kledingkast. Dat was twee jaar geleden ook heel anders. In Nederland kunnen wij ons zo’n leefsituatie moeilijk voorstellen. Met de meubels die we van Goossens ontvangen worden de kamers van de kinderen in deze tehuizen een stuk aangenamer. Wij  willen namelijk dat de kinderen zich zoveel mogelijk thuis voelen en zich ook thuis mógen voelen. Dat gaat natuurlijk het beste in een kamer die huiselijk is ingericht.” Vermeltfoort vervolgt: “Daarom zijn we erg blij dat Goossens zich zo inzet voor onze organisatie en de inruilservice aan hun klanten aanbiedt. We hopen dan ook dat de klanten van Goossens er zo veel mogelijk gebruik van maken, zodat wij de kinderen en hun hulpverleners in Moldavië blij kunnen maken!” Een perfecter decembercadeau kunnen zij zich niet wensen. Hoe werkt de inruilservice? bij Goossens? Doneer je oude meubel en maak gebruik van de inruilservice. Die kun je gratis ontvangen als bestedingsvoordeel of je betaalt een bedrag van 40 euro per meubel(set). Dit bedrag wordt gebruikt voor de logistieke kosten naar Moldavië. Laat je hart spreken, mogen we jouw meubel mee terug nemen?