Achter de schermen samenwerken

To Help Each Other

Achter de schermen samenwerken

Moldavië is het armste land van Europa. Toch is er geen gebrek aan goedgeefsheid. Veel vrijwilligers bieden tijdens de huidige crisis, de vluchtelingen van het buurland Oekraïne ruimhartig hulp. Ze delen wat ze hebben.

Tijdens ons bezoek aan Moldavië een aantal jaren geleden raakte die harthouding ons ook. Een enorme bereidheid om naar de ander om te zien, de ander die hulp nodig heeft.

Toen we in februari een verzoek kregen om mee te helpen met een transport van een pallet met aanvullende apparatuur voor een kinderziekenhuis in Moldavië, hoefden we dan ook niet lang te denken.

To Help Each other is ons uitgangspunt en samen bereik je meer.

Dus vanuit een mooie samenwerking tussen Stichting Werkgroep Urgenta, , die bezig waren met de afronding van een project in het kinderziekenhuis Copii nr1, en Tabea Swisstal die het leeuwendeel van vervolg transport vanuit Duitsland voor ons verzorgt, hebben we met plezier die pallet in ontvangst genomen en naar Tabea gebracht.

We wensen de werkers in het kinderziekenhuis Copii nr 1 en alle kinderen heel veel sterkte in deze uitdagende tijd

Over werkgroep Urgenta : Sinds 2005 is de Stichting Werkgroep Urgenta actief in Moldavië. Eén van de armste landen van Europa. Waar de kwaliteit van de ziekenhuizen na 1991 op een wel erg laag niveau terecht is gekomen. Wij maken ons hard om de medische infrastructuur van diverse ziekenhuizen te verbeteren. Door o.a. aanleg van medische gassen netten op operatiekamers, intensieve care’s, trauma centra en patiëntenkamers.